dhmtbk.dk

Dansk Hardcore Mountainbike Klub

DH-Cup Fyn.

Postby Mette » 13 Sep 2009, 14:59

jeg er godt nok helt enig i ovenstående!

så vidt jeg husker var der ik ligefrem en million der stod i kø for at overtage projektet at få cuppen op og køre i år, tværtimod var det jo på vippen til at blive droppet.

Så hvordan man ka få sig selv til at komme med sådan nogle udtalelser det er da fuldstænding uforståeligt!!![:(!]

istedet var det måske en ide at støtte op om projektet og hjælpe hvor der hjælpes kan istedet for bare at stå på sidelinjen og diske spydigheder ud????

Eller du blev måske ik så godt placeret som du havde håbet?[B)]
se nu istedet på det positive, at nu hvor Mads ik er med er der da go chance for at blive ny dk mester.... [:p][;)]

og ja, jeg bor til dagligt i udlandet, men synes stadig at det er superfedt hvad i har fået op og stå herhjemme i betragtning af det begrænsede landskab, så jeg tar rigtig gerne chancen og gir en hånd med når jeg nu endelig er hjemme, ligesom jeg ville gøre det i nz eller whistler!

dermed er det så heller ik sagt at man ik må komme med kritik, men måske det skulle være mere konstruktivt og i øvrigt udleveres på en lidt mere moden måde end et par linjer på forum'et.....???

[:X]
Mette

Postby cyba » 14 Sep 2009, 01:01

mette hvem er du? har aldrig set dig til nogen løb ell. grave dage så hvad blander du dig for? og hvad er det med pladsering? jeg ligger altid langt nede på ranglisten[8D]

og kreser jeg arbejder mellem 8 og 12 timer hver dag så derfor overtager jeg ikke dh cuppen det ville jo være helt tosset og kaste sig ud i. efter som at det er dig der er cupkonge må DU jo uddelleger
arbejdet lidt bedre[;)] har sagt at du bare skulle sige til både med premier og øvrig hjælp men har ikk hørt noget....For 3-4 år siden var det også negativt at afholde løb om lørdagen. Lørdag bør være klargøring og træningsdag + nogle mennesker arbejder om lørdagen og cuppen skulle jo gerne ha fuld opbakning det er jo det vi alle gerne vil ha....
cyba

Postby No joke » 14 Sep 2009, 01:06

Count me in..

Jeg var ærgelig over ikke at kunne møde til Mols afdelingen..havde andre jern i ilden.
Dog kørte jeg et par ture dagen før, og syntes at det var ok. Der kan selfølgelig gøres meget mere ved det spor mht. til fastere berms, hop og andre lækkerier, som folk måtte efterlyse. Når den permanente tilladelse lander glæder mig til at se hvad i kan få ud af det ..men helt sikkert en god bakke i har der med god udsigt på vejen ned.

Foreslå/kræver at afmærkninger af spor i Cuppen bliver gjordt INDEN trænings start og IKKE bliver ændret under HELE løbsdagen. Det giver ingen mening at lave sporet eller afmærkning om hvis ikke det kan trænes. Hvis der er nogen der Ninja`er en ny linje, andre ikke har set eller kan køre, så er det jo bare fedt, så må man lære det.

Så håber at det kan nedfældes i cup-reglsættet inden Fyn, så der ikke opstår flere misforståelser.
Ellers kører jeg forgæves og spilder pengene.

Dette input skal IKKE ses/læses som ris af Mols afd. da jeg jo som skrevet ikke selv kørte der på løbsdagen, og ikke har set 1.hand hvad der skete og ikke skete.
Det SKAL ses/læses som et input fra min side om at højne standarten i vores sport og stræbe efter af få det bedste ud af rytter og spor.

En anden ting jeg tænker lidt over...

Hvordan forholder det sig med de start gebyrer der bliver indbetalt? hvordan bliver de formidlet? Går de ubeskåret til præmier ( efter optælling af forhåndstilmeldninger) eller der de 100% sponsoreret?
Næste år bliver der jo nok holdt en afdeling i Nord, så ville jo gerne følge stilen, eller måske enda oppe den.

Sidst syntes jeg også at det er GAY at spille smart i ly af de trådløse keyboard og den lækre Mac. Kom ud af hullerne og lad os start på en frisk på Fyn..med et reglsæt der holder, et spor der spiller OG en folk ryttere der giver den max gas og elsker vores sport ligemeget hvor der køres...
Canada er selfølgelig stadig bedst!
No joke

Postby Mathiasfusion » 14 Sep 2009, 01:19

Jeg vil gerne referere til de sidste sætninger i mit indlæg, hvor der netop står at jeg ikke prøver at svine nogen for deres indsats for at få Cuppen op og stå igen. Men det skal fanme blive løgn at jeg skal svines for ikke at gøre noget for Cuppen.

Nu er det ikke offentliggjort endnu, men hvis ikke det var for skov og naturstyrrelsens mega langsomme måde at arbejde på, så var dk's fedeste spor klar til at benytte til cup.
Jeg har i samarbejde med èen anden person (no joke) fået tilladelse til et officielt DH spor i rold skov, som vi primært selv over det sidste halve år har bygget intenst på for at få klar til denne sæson.

Og til kreser, jeg er glad for at kunne hjælpe til Mols afdelingen, og gør det gladeligt igen. Og det er på ingen måde en kritik af din max pressede tidsplan (som jeg ved den var) at kritisere opmærkningen.
Min pointe er blot, at for folk som enten er der for sjov skyld eller for konkurrencens skyld, så er det sgu nemt i fremtiden at "låse" sporets indretning ved påbegybdelse af træningen.

Sidst men ikke mindst - 1000tak til alle der hjælper og bidrager med færdiggørrelsen af sporet i rold. Det blir så wicked!!!!!!!
Mathiasfusion

Postby No joke » 14 Sep 2009, 01:36

For at UNDERSTREGE Mathiasfusion`s sidst indlæg så er IKKE åben for kørsel i Rold endnu!
Det er som flere andre steder i landet en hårfin grænse der balanceres på når vi snakker permanent lovgivelse af vores sport i skovene..
Så indtil det er offenliggjort at der er noget som helst klar til at køre på og alle ting med naturstyrelsen er på plads, skal der ikke køres heroppe..
Venligst respekter dette.
No joke

Postby Mathiasfusion » 14 Sep 2009, 01:39

Præcis mine ord!
Mathiasfusion

Postby stahl » 14 Sep 2009, 10:50

Som ny i sporten og kommer til fyn og køre, er der så nogle som kan sige mig, hvor det ligger, så man ikke køre rund i 45 min, som på mols..
stahl

Postby kreser » 14 Sep 2009, 11:16

Mathias Konstruktiv kritik er altid velkommen specielt når man gør så meget for tingene som du gør. Jeg har taget spor opmærkning så tidligt som muligt til mig.

Nojoke Start gebyrene går i første omgang udelukkende til administrative ting. Der var desvære ikke mange tilmeldte og udgifterne til billeje, disel, materialer osv spiste næsten hele indtægten.
Ideen med at overskudet går til kører præmier er en god ide, som jeg helt klart mener vi skal arbejde videre med. Indtil videre er der bare ikke overskud nok til at jeg ikke skal ligge penge ud for alt hvad der er fra egen lomme. Og det er første mål at have en kasse beholdning til administrative ting.
Mht Cup - regelsæt blir der et møde i løbet af efteråret hvor alle der er intereseret i dansk DH er velkommen der vil jeg gerne diskutere regler og fastsætte hvem der tager sig af forskellige ansvars områder så 2010 også bliver et DH år.
kreser

Postby Lars M » 14 Sep 2009, 11:30

Jeg kan desværre ikke finde ud af at sætte en pil på et kort osv, så her er en gammeldags kørsel beskrivelse.

Kør på motorvejen E20.
Tag afkørsel 54, Vissenbjerg, og drej mod Morud.
I Morud kommer man til en rundkørsel, hvor man drejer til højre, mod Odense.
Efter ca 3km drjer man til venstre, mod Bredbjerg.
Efter ca 200m går der en grusvej/skovvej ind i til venstre. Parker bilen her.
Ca 800m inde i skoven er man ved sporene.

Håber det virker!
Lars M

Postby No joke » 14 Sep 2009, 11:33

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by kreser</i>

Mathias Konstruktiv kritik er altid velkommen specielt når man gør så meget for tingene som du gør. Jeg har taget spor opmærkning så tidligt som muligt til mig.

Nojoke Start gebyrene går i første omgang udelukkende til administrative ting. Der var desvære ikke mange tilmeldte og udgifterne til billeje, disel, materialer osv spiste næsten hele indtægten.
Ideen med at overskudet går til kører præmier er en god ide, som jeg helt klart mener vi skal arbejde videre med. Indtil videre er der bare ikke overskud nok til at jeg ikke skal ligge penge ud for alt hvad der er fra egen lomme. Og det er første mål at have en kasse beholdning til administrative ting.
Mht Cup - regelsæt blir der et møde i løbet af efteråret hvor alle der er intereseret i dansk DH er velkommen der vil jeg gerne diskutere regler og fastsætte hvem der tager sig af forskellige ansvars områder så 2010 også bliver et DH år.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Ok forstået.. Så har jeg også lidt at arbejde efter.. Self ikke holdbar langtids løsning at lægge private midler i.
Mht. til reglsættet så ok, vil selv byde ind til det DH møde senere på året.
Dog håber stadig at det kan blive bekræftet fra dig, eller hvem der ansvarlig for opmærkning af spor på fyn, at opmærkning forbliver den samme hele løbsdagen.

På forhånd tak..
No joke

Postby stahl » 14 Sep 2009, 11:41

Tak til dig lars.
stahl

Postby kreser » 14 Sep 2009, 11:49

Jeg vil informer fynboerne om denne kommunikation og se om vi ikke kan få mærket et spor af fra morgen stunden af.
Det er stadigt et uprofesisionelt arrangement. Så vis ikke nogen af dem har mulighed for at skaffe afmærknings bånd bliver det først når jeg kommer med det.
Vi gør hvad vi kan og har tid til.[;)]

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by No joke</i>

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by kreser</i>

Ok forstået.. Så har jeg også lidt at arbejde efter.. Self ikke holdbar langtids løsning at lægge private midler i.
Mht. til reglsættet så ok, vil selv byde ind til det DH møde senere på året.
Dog håber stadig at det kan blive bekræftet fra dig, eller hvem der ansvarlig for opmærkning af spor på fyn, at opmærkning forbliver den samme hele løbsdagen.

På forhånd tak..
kreser

Postby Mette » 14 Sep 2009, 12:16

tjaaaa jeg blander mig vel fordi jeg brænder for sporten, og synes som sagt at i forhold til hvad vi har (eller rettere ikke har)rent 'bakke-mæssigt', at der blir gjort et rigtig godt stykke arbejde herhjemme og at så vidt jeg ka se fra div billeder/film er der nogle rigtig gode ryttere herhjemme. det vil jeg da gerne støtte op om.
og selvom jeg ik er hjemme særlig tit så er jeg stadi superklar på at hjælpe når jeg endelig er, jeg skrev jo allerede til kreser for flere måneder siden at hvis han ku bruge en hånd så var det bar at sige til. jeg ka sgu godt løfte en spade... [^]
det er sæfølli bar surt at jeg nu kun får tid til at være med på fyn. hvor jeg desuden har tænkt mig at slå dig af sidstepladsen!!!! [:D]
det samme gælder da for nz, hvis man kører på fx mere lokale spor hjælper man da også til når/hvis man kan, det er da en del af dh-'samfundet'.
anyhoo, for li at slå helt over i noget andet så er her et kort til ruehed:
http://www.degulesider.dk/mapalocation. ... sermaplink
Mette

Postby Sune » 14 Sep 2009, 12:22

Hallo kom nu slås om det... Vi ska ha mere vold i dansk dh
guns n ammo.
Sune

Postby Mette » 14 Sep 2009, 12:49

hold nu op, offentlig mudderkastning er sgu da sjovere....[B)]
Mette

PreviousNext

Return to Messageboard