dhmtbk.dk

Dansk Hardcore Mountainbike Klub

Rold Freeride spor. UPDATE nu med GoPro og film!

Her kan du vise alle dine fede billeder og video

Rold Freeride spor. UPDATE nu med GoPro og film!

Postby No joke » 05 Jan 2010, 23:54

[:)]Hej alle.[:)]

Vi har arbejdet på et Downhill/freeride projekt i Rold skov/Rebild bakker, siden marts 2009...
Det har været meningen over lang tid, at tilbageholde projektet indtil et hvis omfang for at kunne bygge "i fred".
Grunden hertil er at det kan blive svært for interesserede ryttere at holde sig fra lækkerierne før sporet er klar.[:p]

Desuden vil vi meget gerne pointere at der frabedes al færdsel på sporet, indtil åbningen.
området skal betragtes som en byggeplads og der er mange farlige hop og huller som ikke står færdige endnu.

Hvis der kommer nogen til skade derude, eller bliver der bygget udenfor rammerne af det tilladte, kan vi i værste tilfælde få hele sporet lukket.

Det er undertegnede (Mathias) og Mike som er tovholdere, samt de ansvarlige for sporet gennem Skov og Naturstyrrelsen.

Det er ligeledes KUN os som må bygge og ændre, og i sidste ende, bestemme hvad og hvor der skal laves noget på sporet.
Så hvis der er gode ideer, skal alt igennem os..

Til sidst vil vi gerne takke for den gode opmærksomhed og interesse. vi glæder os rigtig meget til at åbne sporet til foråret. (dato tilgår)

Som i alle nok ved, har vejret sat en dæmper på projektet for nyligt.
vi bruger RIGTIG mange timer på det, og vi satser på en hurtigst muligt åbningsdato i 2010 så snart vejret er til det.

vi skal have lavet mange af tingene på sporet færdigt, og som billederne også viser, så er der gang i mange elementer.

lidt data:

- 5 meter højt starttårn (cirka 30graders hældning) omkring 35km/t når man rammer jorden - uden at padle.

- cirka 600m langt spor. (korteste/hurtigste vej ned IKKE under 1 minut)

- en DH linje (1min +)

- en Freeride linje. (2min +)

- Diverse hop på 1,5meter (chicken line), 4m, 5m, 6m, 7m, 8m, 10m (roadgap)
kant til kant udmålinger.

- stepup's

- stepdown's

- logrides

- tables

- super tekniske mudrede spor (og JA! der er ALTID MUDRET)

- roadgaps x 2

den store gyldne plan med det hele er jo at få Downhill/freeride promoveret mere i DK.
vi er i tæt samarbejde med Skov og Naturstyrrelsen Himmerland med dette projekt, og vi er igang med at stable et godt samarbejde sammen med Cycling Nord, hvor man kan melde sig ind i en cykelklub som har en kontingent baseret Downhill/Freeride afdeling.

dvs. meget mere styr på sagerne, klubture til udlandet osv osv.

sidst men ikke mindst vil vi gerne gøre det klart for alle, at vi er MEGET glade for interessen for vores projekt, og vi skal nok sørge for at reklamere alle mulige steder, når en åbningsdato er fastsat.

så er sporet åbent for alle interesserede.

P.S.
Vi har kun taget billeder af ca halvdelen af sporet og de byggede sager:)
Hele bunden og flere af de større hop oppe i toppen mangler.
Vejret har gjort det umuligt at tage de sidste billeder.

Grunden til at VI ( Mathias og jeg ) kører på sporet, er for at trimme div. linjer og hop så alt spiller max på åbningsdagen.

Alle billederne er lagt i sporets rækkefølge.

ENJOY!!

Mathias og Mike

Image

Image
Tårn

Image

Image
Afkørsel fra tårn, der bliver 7 linjer.

Image

Image

Image
8 meter gap

Image
landing til 8 meter gap

Image
5 meter hop over hul.

Image
Skinny logride

Image
Opkørsel til skinny

Image
Hop i sving

Image
Landing fra hop i sving

Image
Stor logride.

Image
Udsigt fra "baren", DH linje til venstre, Freeride til højre.

Image
4 meter hop og DH linje

Image
4 meter hop

Image
Step-up

Image
Step-up til logride og DH linje til venstre

Image
Drop fra logride og step-down på DH linjen

Image

Image
DH linjen

Image
Landing fra 5 meter hop og hop til stor berm nærmest

Image
Hop og stor berm med DH linje til højre i billedet

Image
Lille step-down "Peaty" på DH ( mudder ) linjen

Image
Sidste højre sving på DH ( mudder ) linjen

Image
DH linje

Image
Swichbacks

Image
Run-in til 7 meter step-down

Image
7 meter step-down og 10 meter roadgap samt landing, begge dele dobbelt så stort nu...

Image
7 meter`en

Image
Monster gapperen, dog dobbelt så stort nu.

Image

Image
7 meter speed jump efter roadgap

Image
Lidt ekstra sjov

Image

Image

Image

Image

Roadgappet og Step-down er vokset lidt under sneen, trods det er 52 dage siden
vi har set skovbunden i Rold..[V]
Nu må solen godt kigge frem med fuld blus[8D]

<font color="red"><font size="3">OG DET GJORDE DEN SÅ[:)]</font id="size3"></font id="red">
<font size="3">Her er de sidste nye billeder..</font id="size3">

Image
<font size="2">Step-down efterfulgt af roadgappet..begge i fuld størrelse nu[:)]
Ny flow linje der kører imellem afsæt og landing..fortsætter videre til bunden langs den store linje..</font id="size2">

Image
<font size="2">Morgen..</font id="size2">

Image
<font size="2">Aften..dog ikke helt færdig.</font id="size2">

Image
<font size="2">Ligeud eller til højre??[:p]</font id="size2">

Image
<font size="2">Switchbacks inden step-down</font id="size2">

Image
<font size="2">Logride i toppen voksede til en double option under sneen </font id="size2">

Image
<font size="2">Stor sten lagt på DH linjen, der kommer mindre sten hele vejen omkring den senere.</font id="size2">
<font size="3"><font color="red">Flere billeder følger.. Der arbejdes på højtryk for at gøre sporene klar til åbningsløbet</font id="red"></font id="size3">
No joke

Postby Icebergslick » 06 Jan 2010, 00:33

Det ser super sindsygt ud!!! God vind med at få det færdigt.. helt klart at, et af 2010's ture går til jeres "lille" spot!
Icebergslick

Postby wilbur » 06 Jan 2010, 00:39

Alt for fedt og super flot arbejde!!!!! RESPEKT!!! Bukker mig i støvet, for ved selv hvilket arbejde der er i det....
wilbur

Postby Kimpe » 06 Jan 2010, 00:54

OMG det ser jo alt for godt ud til at være sandt !!! Glæder mig allerede som et lille barn =D
Kimpe

Postby Emil MP » 06 Jan 2010, 01:07

Ser rigtig godt ud og ser prof ud. Der må ligge nogle timer i det!

Kan specielt godt lide det "lille" hop væk fra starttårnet. Det glæder jeg mig til at prøve . . .

Nu håber jeg bare i laver lidt chicken runs i forbindelse med de største hop/gaps. Tror ikke jeg kan få overbevist min hjerne om at den skal køre ud over "Monster-gappet"!!!
Emil MP

Postby Mathiasfusion » 06 Jan 2010, 01:14

Tak!
Ja der er efterhånden lagt noget tid i projektet...

med hensyn til de større ting, har vi generelt forsøgt at bygge sagerne så de fungerer.
vi vil jo gerne have så mange som muligt til at springe roadgappet når man føler for det.

planen er at farten er til det, hvis man tager den forrige ting korrekt. derudover skal man bare ramme jo...

vi glæder os helt vildt til sneen skrider, og vi kan få lortet lavet færdigt!
Mathiasfusion

Postby Andre S » 06 Jan 2010, 10:22

Imponerende. Der er ikke noget så godt som solidt håndværk og i ser ud til at have godt styr på det, det ser rigtig flot ud og jeg kan næsten forstille mig hvor meget i glæder jer til at det er færdigt, så folk kan komme og prøve det af.
Andre S

Postby kreser » 06 Jan 2010, 12:32

I er nogen ualmindelig gode mennesker, det er åndsvagt fedt det i har lavet.
kreser

Postby xsara16v » 06 Jan 2010, 13:16

det ser jo rigtig godt ud. glæder mig til foråret kigger frem fra sit skjul. tror også lige at min hjerne skal ind i de gaps. det er jo ikke det vi har for meget af her i dk. men les2alpes styrer for hårdt. er helt klart en tur værd, tror sgu også vi tager af sted igen
xsara16v

Postby stenstrup » 06 Jan 2010, 14:26

Det ser satme godt ud.. vil proeve at se om jeg kan komme til DK, en tur i loebet af foraaret/sommeren :-)

PROPS!!!

Stenstrup
stenstrup

Postby toar » 06 Jan 2010, 14:41

ser rigtig fedt ud, godt arbejde, lækker finish på de forskellige forhindringer..
kan ikke vente til det åbnes ;o)
toar

Postby 1-timer » 06 Jan 2010, 15:54

Vi kommer til at flyve højt i DK i det nye år :D Jeg glæder mig sindssygt ligesom de fleste medlemmer, og der er så meget respekt til Mike og Mathias for at få sat det her i stand med SogN styrelsen, og ikke mindst det store bygge arbejde i det. Jeg ved hvor meget energi og tid der er lagt op i det.
1-timer

Postby No joke » 06 Jan 2010, 16:04

Mange tak for den super positive feedback på vores projekt[:D]
Vi kan nærmest heller ikke sidde stille selv og glæder os for vildt til at få sæsonen startet[:D]
Vi har mange bolde i luften, samt planer vi gerne vil have ført ud i skoven, til glæde og sjov for alle der elsker at køre ned ad bakke[:)]

Er sikker om at 2010 bliver et godt år[:D]

Igen mange tak for alle roserne[8D]
No joke

Postby gdal » 06 Jan 2010, 17:09

I ER GUDER alt for nice
gdal

Postby Lars M » 06 Jan 2010, 18:31

Det ser vanvittig fedt ud!!
Lars M

Next

Return to Billeder & Video