dhmtbk.dk

Dansk Hardcore Mountainbike Klub

DH cykel eller ej? Forbremse eller ej?

tekniske spørgsmål om reperation og service af lågen

DH cykel eller ej? Forbremse eller ej?

Postby ajeskm » 09 Apr 2014, 11:40

Hej folkens! Har et par spørgsmål jeg rigtig gerne vil have besvaret af nogle der har forstand på DH. Jeg startede ud på en hardtail 26'er, og fandt det hurtigt kedeligt. herefter besluttede jeg mig for at skifte til en fully for at se hvad det var, og om det var lidt sjovere at lege rundt på (mere mit formål). Jeg fandt en gut på dba som jeg byttede min 5000.- kroners mtb med, ret godt byt faktisk. Cyklen jeg fik kan jeg ikke helt finde ud af hvad er for en slags? har brugt den til singletrack og XC på normale ruter i DK, men vil gerne vide om det faktisk er den decideret DH cykel? og om den i så fald kan bruges til det, eller om den er bare er en blanding af det hele. Modellen hedder vist Cannondale 1000 Gemini - der står den er håndlavet i USA? 9 gear. Størrelse Medium. Forgaffel med lås, selvom det ikke ligner en DH Forgaffel (mindre vandring, Rock Shox). Fox Midtergaffel med 170 mm. Vandring. Den ser ret stabil ud, og kører fint på singletrack (Ret tung og svær at klatre med), men ellers en fin cykel selvom den er et par år gammel. Sidst men ikke mindst, der er kun en bagbremse på? er det meningen eller er det bare sjusk, og får man brug for en forbremse, hvis man kører DH? Skal lige have fundet ud af hvordan man uploader billeder til denne side fra en Mac - kan ikke se hvorhenne det skulle være (bare kald mig en klovn) :D
[img]image.jpeg/img] - nej vel? :cry:

Den ligner denne sag/disse sager rigtig meget! Blot uden forbremse + og rock Shox forgaffel med mindre vandring i stedet:
https://www.google.dk/search?q=cannonda ... B667%3B500

https://www.google.dk/search?q=cannonda ... B512%3B384

Håber links duer :-)
ajeskm

Re: DH cykel eller ej? Forbremse eller ej?

Postby forcenum » 11 Apr 2014, 08:26

Hej,

Først af alt: JA du skal bruge en forbrems! :D

Den Gemini du har er nok mere en freeride cykel end rendyrket DH, men det betyder på ingen måde at den ikke duer rigtig godt til DH. Som du også selv siger, er den nok både tung og "bobby" når det går lige og opad, så som en ud-at-cykle-i-de-Danske-skove cykel findes der nok bedre alternativ. Personlig mener jeg det er lidt ligemeget lige nu, da du bør komme dig ud og prøve denne form for cykling. Find en fed nedkørsel og hav det sjovt i den (om du så må slæbe cyklen op igen). Du har fået en billig adgangsbillet, og bør finde ud af om du kan lide det. Når du så eventuelt vil satse mere på aggressiv mtb, er der mange herinde der kan give dig masser af gode råd med tanke på cykler og udstyr.
Jeg har haft en del forskellige cykler op gennem, og kan sige at udviklingen har været enorm med tanke på cykler og udstyr. Jeg har i dag en Vitus Sommet (http://media.chainreactioncycles.com//i ... 00&hei=500) som hands down er den bedste cykel jeg har kørt. Den er let og klatrer som en ged, samtidig som den kører vildt godt nedad. Jeg sat ny rekord i min lokale ned-ad-bakke-trail her i Norge forrige weekend, med denne. (Jeg har kørt den trail med 6 forskellige cykler, og Vitusen var BY FAR den fedeste)
Og bedst af alt, Vitusen kostet kun 11.500,-

Og til sidst: JA du skal bruge en forbrems! :D
- Norwegian fool -
forcenum

Postby Naskatew » 10 Oct 2016, 06:43

Wow, what you offer, then it's great.
royal1688 คาสิโน
Naskatew

Postby romanze7 » 07 Jan 2017, 04:49

Vandring. Den ser ret stabil ud. goldclub slot
romanze7

Postby Marveric » 25 Jan 2017, 10:28

Mountainbike er både mentalt og fysisk udfordrende, men hvis du tager passende forholdsregler, har viljestyrke, udholdenhed og en rigtige cykel, vil det vise sig foryngende. :arrow:

Gclub Royal
Marveric

Postby hengkhmer » 11 Sep 2017, 16:56

I love the blog post, and you helped me make such a fun card with it!

หนังไทยตลก
hengkhmer

Return to Hjælp til cyklen